Білик С.А.

Білик С.А.
Білик С.А.

Фізичний гурток

Розвиток учнів однієї вікової групи дуже неоднорідний. Не однаковий також інтерес учнів до вивчення фізики. Обмеженість часу і зарегламентованість форм організації навчання не дають можливості врахувати всі індивідуальні особливості учнів. Тому учитель розв'язує всі завдання поза межами уроку.
Основною особливістю позаурочної роботи є її дуже слабка зарегламентованість. Вчитель вільний у виборі форм, змісту і методів роботи. Цінним є й те, що він має можливість залучати учнів до активної практичної діяльності. Тому проведення позаурочної роботи дозволяє формувати вміння і навички, творче мислення, здійснювати політехнічне навчання, профорієнтацію учнів, формувати моральні якості.
Організації гуртка повинна передувати велика підготовча робота. Не кожен погодиться прийняти участь у відвідуванні гуртка з предмету, який вважається достатньо складним й незрозумілим для більшості учнів ліцею.  Учнів інформують про майбутній гурток, основні напрями його роботи. Для цього використовуються не тільки поурочні засоби інформації, а й індивідуальні та групові бесіди з учнями. Великий ефект дає проблемна організація навчальної роботи з фізики, коли на уроці вчитель аналізує ту чи іншу проблему і пропонує знайти її розв'язання на заняттях гуртка.
Організовуючи фізичний гурток «Квант», перш за все ставились такі завдання:
-       поглиблювати знання членів гуртка при взаємному спілкуванні учнів І та ІІ курсів, вивчаючи спільний фізичний об'єкт;
-       шляхом експерименту встановлювати закономірності фізичних явищ оточуючого середовища;
-       залучення членів гуртка до розробок сценаріїв позакласних заходів на конкурсній основі;
-       розвиток творчого потенціалу учнів шляхом виконання дослідницьких робіт, як правило експериментальних (короткочасних);
-       популяризація знань з фізики серед учнів ліцею;
-       вивчення життя і наукових відкриттів видатних фізиків світу;
-       дослідницька робота, створення звітів-презентацій.
Гурток об'єднує учнів різних вікових груп, тому доцільно створити невеликі бригади по 4-5 чоловік на чолі зі старшим і більш досвідченим учнем. Групам пропонується певне завдання – дослідити історію телебачення, історію створення трансформаторів, завдання по астрономії. Робота планується таким чином, щоб теоретичні заняття чергувалися з практичними. Особливістю занять гуртка являється закріплення фізичних знань через ігрову діяльність. Погодьтесь, що коли учневі просто довести до відома правило чи закон, це буде не лише незрозумілим, але й нецікавим. Набагато цікавішими будуть інші форми проведення занять. Це й КВК, де учням необхідно проявити не тільки знання, але й проявити кмітливість. Це й театралізовані заняття, конференції, на які запрошуються учні ліцею.
Так, членами гуртка були проведені: театралізований урок «Суд над електрикою», засідання клубу веселих та кмітливих. Була організована й проведена конференція з астрономії «Астрономія і астрологія», прозвучали чудові легенди про сузір'я та астрологічний прогноз.

За ініціативою учнів був створений сайт гуртка, де можна дізнатись не лише про нашу діяльність, але й висвітлюються цікаві факти про видатних вчених, пояснюються відомі явища природи з точки зору фізичних законів. Для тих, у кого немає можливості переглянути сайт в Інтернеті, випускаються фізичні бюлетені, газета «Цікава фізика».
Річний план
роботи фізичного гуртка
 "Квант"
Мета гуртка: прищепити учням любов до фізики; виявити інтереси і здібності окремих школярів; надати учасникам гуртка обов’язковий мінімум практичних умінь і навичок, необхідних для подальшої роботи на уроках фізики; показати єдність шкільного курсу; навчити застосовувати знання з різних предметів на уроках з фізики.

№ з\п
Тема заняття
Кількість годин
Дата
1
Організаційне заняття. Фізика як природнича наука. Фізичні величини, їх вимірювання. Похибки вимірювань.
1
жовтень
2
Цей цікавий рослинний і тваринний світ.
1
жовтень
3
Розв’язування олімпіад них задач із фізики, в тому числі розрахункових задач ЗНО
1
листопад
4
Влив музики і води на вегетативний ріст паростків дині.
1
листопад

5
Фізика і військова техніка
1
грудень
6
Туристична фізика
1
грудень
7
Дифузія в природі та екологічні проблеми нашого міста
1
січень
8
Фізика і екологічні проблеми річки Саксагань
1
лютий
9
Енергозбереження країни
1
лютий
10
Таємниці зоряного неба
1
березень
11
«Космічна» подорож на планету Фізика
1
березень
12
Фізика і моя майбутня професія
1
квітень
13
Досягнення сучасної фізики
1
квітень
14
Творці фізичної науки. Внесок українських вчених у розвиток фізики.
1
травень
15
Підсумкове заняття
1
травень

1 коментар: